dimarts, 7 de febrer del 2017

Sempre ens quedarà "la gallina"

Cap de la Gallina Pelada
Tenim tot el Pirineu colgat de neu i moltes ganes de treure a passejar els esquís. Però les inclemències meteorològiques modulen els nostres plans originals i ens hem d'ajustar a les previsions de neu, pluja i, sobretot vent. Una oportunitat per seguir descobrint indrets del Pre-pirineu, sovint amb males condicions de neu. Ens adrecem a les faldes del Pedraforca (per cert, amb neu, una imatge insuperable), i pugem fins la Pleta de la Vila.

Pedraforca
Ens podem posar els esquís només sortir del cotxe i seguim la pista fins a creuar el Torrent de la Font d'Ensija. El remuntem i anem a sortir a la part superior de la carena. Comencem a rebre les primeres fuetades de vent i ja trobem plaques de glaç. Arribem al refugi Delgado Úbeda i sense cap problema, malgrat hem de calçar ganivetes per la quantitat de gel, assolim el Cap de la Gallina Pelada (2320m).

Darrers metres de pujada
A voltes s'obre una clariana, a voltes el cel es torna a encapotar.
Les dificultats les trobarem a l'hora del descens. A les parts més elevades les condicions de neu són força acceptables, però a mesura que perdem nivell, la neu esdevé una crosta absolutament innegociable, molt perillosa. Afegir a tot plegat la incomoditat d'esquiar entre els arbres de la zona boscosa.
Sortida per salvar el matí d'un diumenge de mala predicció meteorològica. Desnivell: 700m.