divendres, 29 de març del 2013

Esquí de fons a Sant Joan de l'Erm

Sant Joan de l'Erm vell
Amb uns dies d'endarreriment, però no volia deixar de penjar aquesta entrada per a comentar un fantàstic cap de setmana d'esquí de fons a Sant Joan de l'Erm. Un escenari magnífic per a gaudir dels recorreguts envoltats d'avets.

Sant Joan de l'Erm

Ja feia setmanes que l'Alfred i l'Ariadna m'havien comentat les ganes que tenien de portar a la canalla a esquiar. Finalment, aprofitant les copioses nevades de les darreres setmanes, reservem una habitació al refugi de la Basseta i ens trobem dissabte a l'esplanada nevada d'aquesta pista d'esquí de fons. Després de dinar un entrepà, lloguem el material i ja ens calcem els esquís per a fer un petit recorregut per la pista més senzilla. Tot just per anar prenent el primer contacte. L'Iris es troba força còmode. Car, la tècnica d'esquí alpí l'ajuda a l'hora de controlar alguna peita baixada. A quarts de sis decidim plegar i comença la gresca dels ninots i les boles de neu.

Ens acabem d'instal·lar a la nostra habitació i ja és l'hora d'anar a sopar. La nostra sorpresa la trobem quan entrem al menjador i ens trobem la família Muntanyà, una companys del Centre Excursionista de Badalona. Ells també tenen ganes de "tastar" la neu. Després de sopar, que per cert, cal ensenyar targeta groga a la gent que porta el refugi per la baixa qualitat de l'àpat, toc de retirada a descansar, que demà cal llevar-se a primera hora.
L'endemà ens desperta amb un sol molt agradable. Sembla que el dia serà perfecte per a l'esquí de fons.

Refugi de la Basseta

La nostra intenció és que la canalla faci una hora de monitor i després planejem una ruta de 5 km, fins a les runes de Sant Joan de l'Erm Vell. Finalment, però, el monitor no està disponible fins a les 11h i, per tant, decidim prescindir-ne i fer directament la ruta. Es tracta d'un recorregut relativament senzill, amb alguna baixadeta que ens fa gaudir d'allò més i sense cap dificultat excessiva. Amb un parell d'horetes arribem al final de la pista i aprofitem per reposar forces i gaudir d'algunes tombarelles sobre la neu.

Ara és el torn de desfer tot el recorregut i tornar al refugi per a dinar un entrepà (total 10 km). Aprofitem la primera hora de la tarda per a fer les darreres esquiades i ja ens hem d'acomiadar dels nostres companys 3A+G (Alfred, Ariadna, Aina i Gerard) i d'encarar la tornada a Badalona.
Molt bona opció de cap de setmana hivernal. La veritat és que hem gaudit molt tots plegats!! i ara toca començar a pensar en una ruta de muntanya estiuenca.