diumenge, 11 d’agost del 2013

Mont Meru (Tanzània)

Mount Meru (4566m)
Els objectius alpinístics més interessant d'enguany són els sostres de Tanzània: el Mount Meru i el Kilimanjaro (amb els respectes del Mount Mawenzi). Amb la intenció d'assolir un perfecte estat d'aclimatació per afrontar els gairebé 6000m d'alçada del sostre africà, el nostre plantejament és realitzar, en primera instància, l'ascenció al Mount Meru (4566m) i, posteriorment, plantejar la pujada al Kilimanjaro (5890m).
A les 4 de la matinada aterro a l'aeroport Kilimanjaro, a uns 50 kilòmetres d'Arusha, la ciutat on tenim establerta la nostra base d'operacions. A la sortida m'espera l'Andy, el propietari de la Guest-house Tumaini Cottage (absolutament recomanable), on ja s'hi troben els companys del CEB que fa un parell de setmanes ja varen començar l'activitat alpinística per Kenya.

Tumaini Cottage
Durant el matí, després del retrobament amb els companys, ens dirigim al centre d'Arusha per a enllestir els preparatius de l'ascenció al Meru: presentació del guia, compra de queviures, pagament de permisos. Com moltes ciutats africanes, Arusha no té cap mena d'atractiu: brutícia, desorganització i trànsit caòtic. Retornem a la Tumaini Cottage per a descansar i organitzar les motxilles per a l'endemà.

centre d'Arusha

El nostre guia George passa a recollir-nos a les 9h i ens dirigim a l'entrada de parc (Momella Gate), on ens registrem i ens assignen un ranger, una mescla de guia-guarda-polícia que va armat amb un fusell amb l'objectiu de protegir-nos dels possibles atacs de búfals.

preparatius a Momela Gate

La veritat és que semblava que aquests animals només els preocupés la frescor de l'herba que estaven menjant.

Per la ruta sud ens dirigim al primer campament, Miriakamba Hut, a 2500m d'alçada. Inicialment seguim una pista ampla que, posteriorment, esdevé un senderó que transita per un espectacular plató on podem gaudir d'unes llums magnífiques.

camí a Miriakamba Hut

paissatge tenebrós. Ruta sud a Miriakamba Hut

Després de superar una mica més de 1000m de desnivell, ens instal·lem en una còmode habitació d'un dels barracons del camp, on preparem el sopar i reposem forces.

Miriakamba Hut (2500m)
Després d'esmorzar, comencem a pujar de valent per un sender molt ben acondicionat, envoltats de núvols i de vegetació abundant. Superats els 3000m d'alçada, ens situem per sobre els núvols i gaudim d'un sol magnífic que ens acompanyarà tota la jornada. Arribem a quarts de 12 a Saddle Hut, a 3500m.

Saddle Hut (3500m)
 La nostra intenció inicial era quedar-nos a dormir en aquest campament i, l'endemà fer cim. Però tenim tot el dia per endavant i, tot i portar més de 1000m de desnivell, plantejem a en George l'opció de fer cim la mateixa jornada. No hi posa cap inconvenient i després d'alleugerir les motxilles i hidratar-nos una mica, encarem la pujada final. A la nostra dreta deixem el Little Meru i accedim ràpidament a Rhino Point (3800m), on ja podem veure l'interior del cràter d'aquest volcà.

Rhino Point

A partir d'aquest moment, l'ascenció es limita a reseguir l'aresta per terreny rocós i sorrenc.

resseguint l'aresta del volcà
No trobem cap tipus de dificultat tècnica i a 2/4 de 4 trepitgem el cim del Mont Meru, a 4566m d'alçada.

Mount Meru (4566m)
(Rhino Point) al fons, el Kilimanjaro es deixa veure tímidament.

Baixada rapidíssima fins Saddle Hut, on hem d'esperar el nostre guia més d'1 hora ( i ja és una sort, perque de pujada va patinar i una mica més l'hem de treure de l'interior del cràter !). La jornada ha estat força dura, amb més de 8h d'activitat per fer 2200m de desnivell.
La tercera jornada la reservem al descens, tot i que en Pito i jo, acompanyats per en George decidim veure la sortida del sol per darrera el Kilimanjaro, des del cim del Little Meru (3800m).
Finalitzem el nostre primer objectiu alpinístic amb molt bones sensacions.

Little Meru (3820m)

el sol treu el cap per darrera el Kilimanjaro i el Mawenzi

Mount Meru i Saddle Hut (des del Little Meru)
En Pep i la Núria ja han iniciat el descens a Miriakamba Hut i, posteriorment els trobem aturats en un revolt del sender sorpresos pel pas d'un ramat de búfals. En George passa davant i, després de confirmar que no queda cap individu, ens fa avançar fins a unir-nos a un grup amb un altre rànger. En aquest cas, fem el descens per la ruta nord, molt més directa cap a Momela Gate.

portejadors requerint la presència del rànger

rànger

finalitzem el descens del Mount Meru a Momela Gate

Un primer pas de cara a ssolir una bona climatització per encara el gran repte del Kilimanjaro.