diumenge, 14 d’octubre del 2012

Castell de Burriac

Reprenem la nostra activitat muntanyenca no massa lluny de casa, que a quarts d'una juga la penya i tenim ganes de veure com la remenen aquesta temporada.
A un quart de 10 sortim del costat de l'ajuntament de Cabrera de mar, en direcció N, fins a creuar-nos amb la pujada de les Monjes. Prenem en fort desnivell aquest carrer que, més endavant, esdevé el camí d'Agell. Deixem a ma dreta el cementiri i l'ermita de Santa Elena i prenem a l'esquerra una pista ampla. A partir d'aquest punt anirem seguint les marques de color violeta. Passats uns 10', la pista es transforma en corriol, que seguim a ma esquerra i pujem el Turó d'en Punsola. El resseguim per la seva vessant oriental i comencem a gaudir de les vistes del castell.

Recuperem altra vegada la pista ampla i continuem seguint les marques de color violeta.

Arribem a una cruïlla on, a l'esquerra, prenem una pista ampla que, en molt forta pendent, ens sitúa a l'entrada de l'antiga fortalesa (1h 15'). Bufa molt de vent, però les vistes sobre el Maresme són fantàstiques. No es veuen pirates a la vista i decidim recuperar forces i esmorzar.

Castell de Burriac

Abandonem el castell pel mateix camí de pujada. Ara, però, prenem la pista de l'esquerra, primer en pujada, però ràpidament iniciem la baixada. No val a badar perque hem de fixar-nos que una senyal violeta ens fa prendre un petit sender a la dreta, creuar una pineda i recuperar una pista en pujada (direcció SO) fins arribar a la creu de l'Abeia. En aquest indret hi creuen 3 pistes. Nosaltres prenem un corriol que surt de darrera la creu (senyal violeta indicadora).

Comencem a baixar fins a trobar-nos una pista ampla que ens ofereix la possibilitat de continuar el recorregut cap al Turó de Montcabrer o baixar directament fins a Cabrera (esquerra). Aquesta darrera és la nostra opció i sense pèrdua i en constant baixada arribem al punt on hem aparcat el cotxe.
Molt bona matinal de tardor, força gent al castell i els rovellons, ni ensumar-los !!